In 2017 namen recyclingactiviteiten een vlucht in Maastricht. In de zomer van dat jaar breidden we bovendien ons productaanbod uit door de overname van Van Wessem Zand en Grind. Voor het asbestdak van de oude loods werd een plan gemaakt om hem te vervangen door een nieuw dak met zonnepanelen. De wegwerkzaamheden rond de locatie werden ook afgerond. Dat resulteerde eind 2017 in een ideale ontsluiting voor de locatie.

De Belvédèrelaan als verlengstuk van het Noorderbrugtracé in Maastricht is eind 2017 gereed gemaakt, waardoor de ontsluiting van de locatie nu optimaal is. In 2018 zullen we de locatie bovendien voorzien van een nieuw weegkantoor met weegbruggen.

Uitbreiding productaanbod

Op 1 augustus nam Afvalzorg Van Wessem Zand en Grind over. Locatie Belvédère Maastricht kon zo haar aanbod van zandproducten fors uitbreiden. Zeven extra zandstromen kunnen sindsdien worden afgehaald, zoals vulzand, voegzand en metselzand.

Een van de grootste zonnedaken van Maastricht

Op de locatie staat een oude loods van de vroegere steenfabriek aan de Belvédère. Het asbestdak van ruim 4.500 m2 moest worden gesaneerd en bleek uitstekend geschikt voor zonnepanelen. In 2018 zullen er op het zonnedak 1.300 zonnepanelen geplaatst worden waarmee ruim 350.000 kWh energie per jaar kan worden opgewekt. De energie wordt terug geleverd aan het energienet. Deze energieopwekking draagt bij aan onze duurzame ambities én aan die van de Gemeente Maastricht. Eind 2017 werd de SDE-subsidie aangevraagd.