Al jaren zijn wij een van de marktleiders op het gebied AEC-bodemasrecycling. In samenwerking met Rock Solid werken we continu aan een zo optimaal mogelijke afzet van bodemassen. Onze activiteiten op het gebied van de verwerking van AEC-bodemas gaan verder onder de naam NaviQ.

Afzet bodemas

De negatieve aandacht in de media over de aanwezigheid van batterijen en plastics in gewassen AEC-bodemas had ook zijn uitwerking op de afzet van bodemas die met andere technieken worden verwerkt. Zo stagneerde ook onze afzet van bodemas als grondstof voor immobilisaat. Maar door onze positie in de markt in combinatie met het versneld doorvoeren van extra kwaliteitsverbeteringen, wisten wij in 2021 alsnog 100 kton bodemas af te zetten in immobilisatieprojecten.

Certificering toepassing beton

Op locatie Nauerna haalden wij het certificaat ‘BRL 2507 granulaten voor toepassing in beton’. Hiermee tonen wij aan dat onze bodemas voldoet aan de civieltechnische eigenschappen als toeslagmateriaal voor beton en kunnen wij dit uitleveren als vervanger van primaire grondstoffen. Wij hebben hiervoor een doseerinstallatie in gebruik genomen die ervoor zorgt dat we de granulaten op de juiste specificaties kunnen brengen.