In 2020 hebben we minder aandacht kunnen besteden aan klanten dan we eigenlijk zouden willen. Digitale overleggen hadden de overhand en fysieke bijeenkomsten en evenementen werden niet georganiseerd. Onze aandacht ging uit naar het optimaal en veilig faciliteren van klanten op onze locaties. Maastricht en Brunssum hebben bijvoorbeeld flinke aanpassingen ondergaan.

Locaties

Afvalzorg werkt door aan de toekomstbestendigheid van haar locaties Brunssum en Maastricht met nieuwe kantoren, vernieuwde toegang tot de locatie en verbetering of aanvulling van overige faciliteiten. Ook de plannen voor een zonnepark op locatie Brunssum zijn kansrijk. Op locatie Nauerna is in samenwerking met het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier en de gemeente Zaanstad gekeken naar de verkeersveiligheidssituatie nabij de inrit van de locatie. In 2021 zullen er aanpassingen plaatsvinden om vracht- en fietsverkeer van elkaar te scheiden.

Loswal

Plannen voor de optimalisatie van de loswal op locatie Nauerna zijn gemaakt. In 2021 zal de loswal ook gebruikt kunnen worden door kleine zeeschepen. Tevens zullen er aanpassingen worden verricht, die de veiligheid en de efficiëntie van de loswal ten goede komen.

Digitaal rijden

In 2020 rijden steeds meer klanten digitaal of krijgen instructies via een webinar over dit onderwerp. Deze dienst wordt overwegend positief ontvangen. We hebben extra aandacht gevraagd voor digitaal rijden bij onze klanten in het kader van de veiligheid van onze weegbrugmedewerkers tijdens de coronapandemie, om zoveel mogelijk contactmomenten te voorkomen.

Omdat niet iedereen klaar is voor digitaal rijden, zal ook in 2021 ondersteuning op maat worden geboden. Tevens wordt er gewerkt aan het kunnen opvragen van de begeleidingsbrieven via het Afvalzorg klantenportal.

Online communiceren neemt een vlucht

De beperkingen ten aanzien van fysieke afspraken met onze klanten door coronamaatregelen zorgen ervoor, dat Afvalzorg op andere manieren contact zoekt met haar klanten. Dat is veelal via de digitale weg. In 2021 worden webinars over verschillende onderwerpen voorbereid. Ook voor bijeenkomsten met klantenpanels wordt gekeken naar digitale mogelijkheden.