Afvalzorg is continu bezig met het verbeteren van haar eigen bedrijfsprocessen. In 2018 hebben we onderzoek laten doen naar klanttevredenheid. Dit keer werd het ook gekoppeld aan een intern onderzoek. Wij vinden het belangrijk om zowel te investeren in het optimaliseren van de externe als interne dienstverlening, omdat we er van overtuigd zijn dat het van positieve invloed is op de prestaties van Afvalzorg in de toekomst. Ook in 2019 blijft dit onderwerp een speerpunt.

Project Klant Centraal

Om klanten het beste te kunnen bieden, is het van belang om het beste uit onze organisatie te halen. Het klanttevredenheidsonderzoek van 2018 werd gekoppeld aan intern onderzoek. We kregen het cijfer 7,6 van onze klanten en relaties, een mooi cijfer dat ruimte laat voor verbetering. Onder de vlag Project Klant Centraal, gingen ook de medewerkers van Afvalzorg aan de slag om de eigen klantgerichtheid in kaart te brengen. Uitgangspunt van het project werden de aangedragen ideeën en aandachtspunten van medewerkers. De thema’s samenwerking, toekomstgerichtheid, interne communicatie, het optimaal delen van kennis en automatisering werden uitgelicht.

Potentieel optimaal benutten

In het plan Klant Centraal voor 2019 zijn op basis van de thema’s acties geformuleerd die ook dat jaar worden uitgerold. In 2019 zal continue getoetst worden of er binnen de thema’s de beoogde verbeteringen gerealiseerd worden om zo onze dienstverlening voor de klant te verbeteren. Samen investeren we in de toekomst en zorgen we voor een prettig en efficiënt werkklimaat.